Do zadań Centrum należy:
1. Wspomaganie obsługi procesu dydaktycznego, w szczególności:
- zabezpieczenie techniczne prawidłowej eksploatacji systemu zarządzania uczelnią,
- zapewnienie prawidłowego działania stanowisk w laboratoriach komputerowych powierzonym Centrum,
- pomoc w przeprowadzaniu egzaminów sesyjnych i kolokwiów w oparciu o dedykowany specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie,
- współpraca z innymi jednostkami w celu zapewnienia prawidłowego działania sprzętu informatycznego w salach wykładowych i ćwiczeniowych.
2. Administrowanie serwerami sieci komputerowej Uczelni, powierzonymi Centrum.
3. Administrowanie i obsługa systemu telekonferencyjnego.
4. Administrowanie systemem zarządzania treścią.
5. Zapewnienie pracownikom i studentom dostępu do poczty elektronicznej z uwzględnieniem finansowych, technicznych i organizacyjnych możliwości Uczelni.
6. Zapewnienie ciągłości dostępu do innych podstawowych usług sieci Internet z uwzględnieniem finansowych, technicznych i organizacyjnych możliwości Uczelni.
7.Wdrożenia oraz konserwacje sieci komputerowych Uczelni.
8. Konserwacja i serwis sprzętu informatycznego.
9. Prowadzenie Magazynu Specjalistycznego, w szczególności zapewniającego niezbędne materiały, akcesoria i części zamiennie wymagane dla prac serwisowych i związanych z konserwacją sieci.
10. Prowadzenie ewidencji uczelnianych i wydziałowych.
11. Obsługa licencji uczelnianych i wydziałowych.
12. Instalowanie i aktualizowanie oprogramowania systemowego i aplikacyjnego w laboratoriach dydaktycznych (z wyłączeniem specjalistycznych laboratoriów katedralnych) oraz w powierzonym pracownikom Uczelni sprzęcie komputerowym.
13. Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń w zakresie obsługi i wykorzystania programowania aplikacyjnego.
14. Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń w zakresie obsługi systemu zarządzania uczelnią.
15. Kompleksowa realizacja zakupów sprzętu informatycznego i programowania w zakresie określonym dla jednostki realizującej zamówienia publiczne.
16. Współuczestniczenie w postępowaniach przetargowych dotyczących inwestycji informatycznych.
17. Przygotowanie analiz, planów, wniosków i raportów związanych z informatyzacją Uczelni.
18. Wdrażanie nowych technik i technologii informatycznych.
19. Obsługa procesów organizacyjno- administracyjnych Uczelni.
20. Wspomaganie obsługi procesu rekrutacji od strony technicznej i organizacyjnej.
21. Pomoc w obsłudze uroczystości i innych wydarzeń organizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
22. Pomoc informatyczna w prowadzonych przez inne jednostki badaniach naukowych.
23. Świadczenie w ograniczonym zakresie usług dla użytkowników z zewnątrz.